Procesy a směrnice

Směrnice, nebo raději interní pravidla?

Směrnice, procesy nebo předpisy jsou v malých a středních firmách vnímány prakticky vždy jako špatné a nadbytečné. Jsou presentovány jako prostředky, které vedou k nepružnosti řízení a jsou základem pro přeměnu mladé, dynamické společnosti na korporaci. Hlavně ředitelé, kteří jsou zakladatelé a vlastníci společnosti a svou společnost vybudovali převážně díky své obchodní dovednosti, pravidla nechtějí.

Vykonávají všechna důležitá rozhodnutí, tudíž rozhodují o obchodních podmínkách milionové zakázky, investičním úvěru na stavbu nového skladu, ale rozhodují i o navýšení mzdy konkrétního skladníka o 500 Kč i nákupu počtu tonerů do tiskáren a jeho načasování. Je to extrémní příklad, ale velmi, velmi reálný. Je stejně extrémní jako směrnice a procesy obrovské nadnárodní korporace, kde na první pohled banální rozhodnutí naopak čeká na pět lokálních a dva nadnárodní podpisy důležitých managerů.

Umíme Vám otevřít oči a na konkrétních případech Vám dokázat, že řídit společnost tímto způsobem je dlouhodobě neudržitelné a od jisté velikosti firmy (jak co do počtu zaměstnanců, tak do nových produktů a navazujících činností) neexistence automatizace procesů brání jejímu rozvoji a stává se velkou konkurenční nevýhodou.

Procesní analýza a její výstup ve formě pravidel, nebo interních pokynů vždy zefektivní fungování společnosti. Odstraní debaty zaměstnanců a středního managementu nad „spravedlností“ některých rozhodnutí. Čas vložený do hledání cest uvnitř organizace je neproduktivní, ubírá Vám energii a čas, který musíte věnovat zákazníkům a obchodním partnerům.